Acerca de

Muzyka Archiwów FB 01.jpg
 

Zakurzone. Zapomniane. Nieodkryte.


Skarby muzyki i sztuki mogą w ten sposób czekać na półkach bibliotek i archiwów wiele lat, aż czyjaś ręka często przypadkiem wydobędzie je szczęśliwie na światło dzienne. Odkryte ukazują swoje ponadczasowe piękno, przemawiające do każdego odbiorcy.

Festiwal „Muzyka archiwów” został stworzony właśnie po to, by ukazać to, co zapomniane, lecz cenne i niezmiernie interesujące. Jego twórcy stawiają sobie za zadanie ukazywać szerokie konteksty, w których muzyka funkcjonowała oraz poszukiwać jej związków z innymi dziedzinami sztuki. Tę nierozerwalną więź podkreślić ma umiejscowienie koncertów w historycznych wnętrzach oraz opatrzenie ich wykładami.

Prezentując Państwu pierwszą edycję Festiwalu „Muzyka archiwów” zachęcamy do uczestnictwa w wydarzeniach
i odkrywania dawnych dzieł, w których wciąż pulsuje życie.

RADA-PROGRAMOWA-Tlo.png

RADA PROGRAMOWA FESTIWALU

MUZYKA ARCHIWÓW

 
Judyta Tupczynska
 dr Judyta Tupczyńska 

DYREKTOR ARTYSTYCZNY FESTIWALU
 

 

 

Jest absolwentką warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina, którą ukończyła zdobywając dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. Równocześnie uczyła się gry na skrzypcach barokowych uAgaty Sapiechy (Międzywydziałowe Studium Muzyki Dawnej). W 2007 r. ukończyła podyplomowe studia w Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei w klasie skrzypiec barokowych Chiary Banchini. Doskonaliła umiejętności interpretacji muzyki średniowiecza, renesansu i baroku na licznych międzynarodowych kursach mistrzowskich. Wykonuje muzykę dawną na historycznych instrumentach smyczkowych w Polsce i zagranicą jako solistka, kameralistka, koncertmistrz i muzyk orkiestrowy. Ma w repertuarze utwory od XVI do XVIII wieku. Współpracuje z wieloma renomowanymi zespołami, m. in. Concerto Polacco, Arte dei Suonatori, Il Tempo, Capella Cracoviensis, La Tempesta, Ensemble Barocum, Academia Montis Regalis, Il Complesso Barocco, l’Orchestra Barocca della Mitteleuropea (Włochy), Haydn Sinfonietta Wien (Austria), Les Ambassadeurs (Francja), Brevis Consort (Litwa), Weser Rennaisance Bremen (Niemcy). Jest współzałożycielką zespołu Filatura di Musica oraz założycielką i kierownikiem artystycznym zespołu Musarion. Od 2011 prowadzi klasę skrzypiec barokowych i altówki barokowej na Akademii Muzycznej w Łodzi, obecnie na stanowisku adiunkta.

 
Zbigniew Tupczyński

KIEROWNIK ARTYSTYCZNY FESTIWALU

 

 

Dyrygent i kierownik artystyczny Zespołu Wokalnego Ars Chori. Tenor w Chórze Filharmonii Narodowej w Warszawie, z którą współpracuje od 2007 r. Absolwent Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie. W 2004 roku ukończył Dyrygenturę Chóralną w klasie prof. Mieczysława Nowakowskiego i Międzywydziałowe Studium Muzyki Dawnej prowadzone przez dr.hab. Agatę Sapiechę a także Studium pedagogiczne przy uczelni macierzystej. Umiejętności z zakresu estetyki wykonawczej i interpretacji muzyki dawnej doskonalił na kursach prowadzonych przez wybitnych specjalistów z tej dziedziny: Olgę Pasiecznik, Petera Holamana, Jamesa Oxleya, a także Romany Angel z zakresu tańca historycznego. Brał udział w seminariach Kodalyowskich w kraju i za granicą (Helsinki). Autor publikacji o zastosowaniu metody Kodalya do pracy z chórem. Współpracował z Chórem Uniwersytetu Warszawskiego jako asystent dyrygenta ,a także z Chórem Opery Kameralnej w charakterze śpiewaka. Od 15 lat kieruje zespołem wokalnym Ars Chori dając corocznie ok. 25 koncertów w renomowanych miejscach w kraju. Sam opracowuje utwory dla zespołu, realizując różne projekty muzyczne i poetycko – muzyczne, także z układami tanecznymi. Nagrał z zespołem wokalnym Ars Chori i Triem Con Passione płyty: „Święta z kolędą” i „Treny” opracowaniu J.Cembrzyńskiego. Obecnie przygotowuje zespół do nagrania płyty z kolędami na jazzowo w opracowaniu T. Bielskiego. Jako kierownik artystyczny zrealizował z chórem wiele projektów autorskich m.in. „Piosenki starej Warszawy”, „Sacrum i Profanum –dwa oblicza twórczości A. Vivaldiego”, „Perły muzyki chóralnej”, „Ursynowski festiwal muzyki chóralnej – koncert sześciu chórów”, „Dźwięki dawnej i nowej Polski”, „Ursynowscy twórcy i artyści – Benefis 50-lecia pracy twórczej Sławomira Czarneckiego”. „Bach vs. Händel. Czyli spotkanie którego nie było. Przygotował z zespołem muzyki dawnej Musarion i zespołem wokalnym Ars Chori i zespołem tańca historycznego Varsavia Galante autorski koncert „Krokiem menueta- taniec i muzyka w barokowej Francji” który jest jednym z sześciu koncertów cyklu muzyki francuskiej.

 Zbigniew Tupczyński 
Marcin Kumosiński

Fot:  Marcin Gregorczyk, Luxurity.org

CZŁONEK RADY PROGRAMOWEJ FESTIWALU

 

 

Marcin Kumosiński Wokalista w Zespole Wokalnym Ars Chori (tenor). Konferansjer, Dyrektor Biura Fundacji Ars Chori. Jest współautorem scenariuszy do autorskich projektów Fundacji. Specjalista w dziedzinie oprawy wizualnej wydarzeń artystycznych oraz scenariuszy. Absolwent Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy (Obecnie Politechniki Bydgoskiej) i Studia Aktorskiego.

 Marcin Kumosiński 

Kontakt do Rady Programowej. / e-mail:biuro@arschori.art.pl / tel. 22 667 56 56, 22 667 56 98

 
RADA-PROGRAMOWA-Tlo.png

BIURO FESTIWALU

MUZYKA ARCHIWÓW

 

Adres do korespondencji:
Fundacja Ars Chori
Biuro Festiwalu Muzyka Archiwów
ul. rtm Witolda Pileckiego 106 lok 17
02-781 Warszawa

e-mail: biuro@arschori.art.pl
tel. 22 667 56 56

Dyrektor organizacyjny – koordynator
Marcin Kumosiński
e-mail.: marcin.kumosinski@arschori.art.pl
tel. 22 667 56 56, 22 667 56 98

Kierownik biura – asystent koordynatora
Ewa Cupryjak
e-mail.: projekty@arschori.art.pl
tel. 22 667 56 56, 22 667 56 97

Promocja
Sławomir Pawłowski
e-mail.: reklama@arschori.art.pl
tel. 22 667 56 56,

Kontakt dla osób ze specjalnymi potrzebami
biuro@arschori.art.pl
tel. 22 667 56 56 (po zgłoszeniu się centrali wybierz 0)